Onze praktijk Mijn Portaal Ik heb spoed

De praktijk

Wat zijn de contactgegevens van mijn praktijk?
Bezoekadres Gezondheidscentrum Noord
Rompertcentrum 19
5233 RG Den Bosch

E-mailadres info@ghcnoord.nl
Wat zijn de openingstijden van de praktijk?
Reguliere openingstijden
Maandag 8:00 - 17:00
Dinsdag 8:00 - 17:00
Woensdag 8:00 - 17:00
Donderdag 8:00 - 17:00
Vrijdag 8:00 - 17:00
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten


Afwijkende openingstijden
Pasen
Maandag 21 april
Gesloten
Bevrijdingsdag
Maandag 5 mei
Gesloten
Hemelvaartsdag
Donderdag 29 mei
Gesloten
Pinksteren
Maandag 9 juni
Gesloten
Ik wil me inschrijven bij de praktijk als nieuwe patiƫnt

Je bent welkom in onze praktijk. Als je je als nieuwe patiƫnt wilt inschrijven, vragen wij je om een inschrijfformulier in te vullen. Wil je enkel een wijziging doorgeven in je persoons-, contact- of verzekeringsgegevens? Doe dit dan via jouw portaal. Geen portaal? Bel dan met onze assistente.


Let op: voor ieder gezinslid dien je een apart formulier in te vullen. Voor kinderen tot 16 jaar geeft/geven de ouder(s)/voogd toestemming. Kinderen vanaf 16 jaar geven zelf toestemming. Na het invullen van het inschrijfformulier kan de inschrijving pas worden verwerkt als je van ieder gezinslid een kopie van paspoort, rijbewijs, identiteitskaart of vreemdelingendocument Ć©n zorgpolis bij ons laat zien. Heb je voor je kind nog geen eigen identiteitsbewijs? Laat dan de Persoonslijst Basisregistratie Personen (BRP) zien. Deze heb je gekregen bij of na de inschrijving bij de gemeente.


Bij het wisselen van praktijk is het noodzakelijk dat je jezelf uitschrijft bij je vorige huisarts. Dit is met name belangrijk, omdat je medische dossier zo spoedig mogelijk in ons bezit komt. Geef de vorige huisarts toestemming het dossier naar ons toe te sturen. We zullen contact opnemen met de vorige huisarts om het dossier digitaal te ontvangen. Hiervoor is het dus noodzakelijk dat de vorige huisarts weet dat je bij ons ingeschreven wordt.


Ga naar inschrijfformulier

Ik wil mijn contactgegevens laten aanpassen

Ben je verhuisd en wil je een adreswijziging doorgeven? Of heb je een nieuw telefoonnummer of e-mailadres? Geef dit dan eenvoudig online door via jouw portaal.

Ik wil overstappen naar een andere huisarts

Als je naar een andere huisarts wilt overstappen sturen wij je medische dossier (en dat van je minderjarige kinderen) op naar jouw nieuwe huisarts via een beveiligde internetverbinding. Hier hoef jij verder niets voor te doen. Wel is het belangrijk dat je jezelf bij ons uitschrijft door contact op te nemen met onze assistente (073 646 15 55) en dus toestemming geeft dat het dossier wordt doorgestuurd. Op het moment dat het dossier verstuurd is ben je bij ons uitgeschreven.

Ik heb een klacht over mijn huisarts

Als je een klacht hebt over de praktijk dan horen wij dit graag. Je kan de klacht kenbaar maken d.m.v. dit klachtenformulier. Je mag het ook altijd met Ć©Ć©n van onze medewerkers bespreken. Nadat wij het formulier hebben ontvangen nemen we contact met je op.


Ga naar klachtenformulier

Hoeveel kost een consult of huisbezoek van de huisarts?

Een verrichting door de huisarts wordt door de zorgverzekering betaald en het kost je geen eigen risico. De huisarts declareert bij de zorgverzekering:



Maximumtarief
Consult regulier korter dan 5 minutenā‚¬ 6,21
Consult regulier vanaf 5 minuten tot 20 minutenā‚¬ 12,43
Consult regulier 20 minuten en langerā‚¬ 24,85
Visite regulier korter dan 20 minutenā‚¬ 18,64
Visite regulier 20 minuten en langerā‚¬ 31,06
Vaccinatie regulierā‚¬ 6,21
Ik heb een vervolgonderzoek, wat kost dat?

Is er een vervolgonderzoek in het ziekenhuis nodig? Vaak vallen de kosten hiervan onder je zorgverzekering. Maar het kan zijn dat je verzekeraar geen contract heeft met het ziekenhuis waarmee je een afspraak hebt. In dat geval vergoed je zorgverzekering niet alle kosten. Heb je vragen over de vergoeding van de kosten? Neem dan contact op met je zorgverzekeraar voordat je naar de afspraak gaat.  

Welke apotheek is aangesloten bij mijn huisarts?

Je kunt altijd zelf bepalen bij welke apotheek je medicijnen haalt. In jouw portaal kun je zien bij welke apotheek de huisarts is aangesloten. Geen portaal? Bel dan met de assistente. Wil je bij een andere apotheek jouw medicijnen ophalen? Vraag de huisarts dan het recept mee te geven in plaast van het direct naar de aangesloten apotheek te sturen.

Moet ik ook van apotheek overstappen als ik overstap van huisarts?

Als je wisselt van huisarts is het vaak ook nodig om te wisselen van apotheek. Geef aan je huisarts door bij welke apotheek je ingeschreven staat. Het is wel belangrijk dat je jezelf uitschrijft bij de oude apotheek.

Ik heb een andere zorgverzekeraar, wat nu?

Dit hoef je niet zelf door te geven aan de huisarts, en ook niet aan alle andere zorgaanbieders zoals fysiotherapeuten en ziekenhuizen. Wij zijn namelijk aangesloten op de database VECOZO en krijgen deze wijziging automatisch in ons systeem.

Wat wordt door mijn zorgverzekering vergoed aan huisartsenzorg?

Een bezoek aan de huisarts wordt volledig vergoed uit de basisverzekering. Je hoeft hier dus helemaal niets zelf voor te betalen. Dat geldt voor een afspraak (consult) bij de huisarts, maar ook voor een telefonisch consult. Je spreekt voor een afspraak bij je huisarts ook nooit je eigen risico aan. Als er onderzoek nodig is zoals bloedprikken, een foto of een doorverwijzing vallen de kosten  daarvan wel onder het eigen risico.

Ik zie bij een declaratie van de zorgverzekering ā€˜zorggroepā€™ staan, wat is dat?

De huisarts is aangesloten bij de zorggroep. Dit zijn samenwerkingsverbanden van huisartsen in de regio. De groepen zijn gespecialiseerd in de behandeling en organisatie van chronische ziekten in de eerste lijn. Met de zorgverzekeraars hebben zij afspraken gemaakt over de zorg voor diabetes- en astma-/copd patiƫnten en mensen met een hart- en vaatziekte. Daarnaast ondersteunt de zorggroep de huisartsen bij de zorg voor kwetsbare ouderen en patiƫnten met psychische problematiek.


Natuurlijk hanteren we bij de behandeling van chronische ziekten de protocollen uit de zorgstandaarden. Maar individuele 'zorg op maat' staat bij ons voorop.

Is er een clientenraad binnen de huisartsenpraktijk?
Ja, de cliƫntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van u als patiƫnt. De cliƫntenraad praat mee over het beleid van de huisartsenpraktijk. Wilt u een bijdrage leveren aan de verbetering van de huisartsenpraktijk? Heeft u een tip wat in uw ogen beter kan? U kunt contact opnemen met de cliƫntenraad door een e-mail te sturen naar clientenraad@ghcnoord.nl of via een bericht in postbus 19D 'cliƫntenraad' bij de hoofdingang van het Gezondheidscentrum.
Wat als ik niet verzekerd ben?
Als je als patiƫnt bij ons ingeschreven staat, maar bij controle niet bekend bent bij een verzekeringsmaatschappij, dan word je verzocht het consult contant te betalen. Na betaling krijg je een factuur. Deze kun je bij de verzekering, als je die toch hebt, indienen met het verzoek het consult aan je terug te betalen. Dit geldt ook voor als je een buitenlandse verzekering hebt, je draagt zelf zorg voor de nabetaling.