Onze praktijk Mijn Portaal Ik heb spoed

De praktijk

Wat is het adres van de praktijk?
Bezoekadres Gezondheidscentrum Noord
Rompertcentrum 19
5233 RG Den Bosch

E-mailadres info@ghcnoord.nl
Wat zijn de openingstijden van de praktijk?
Reguliere openingstijden
Maandag 8:00 - 17:00
Dinsdag 8:00 - 17:00
Woensdag 8:00 - 17:00
Donderdag 8:00 - 17:00
Vrijdag 8:00 - 17:00
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten


Afwijkende openingstijden
Kerst
25 december t/m 26 december
Gesloten
Nieuwjaarsdag
Donderdag 1 januari
Gesloten
Hoe kan ik de praktijk bereiken?

Wil je een afspraak inplannen, een vraag stellen aan de huisarts of inzage in je dossier? Doe dit dan eenvoudig online in jouw portaal. Waar en wanneer je maar wilt. Zonder wachtrij aan de telefoon.

Telefoonnummer
073 646 15 55
Bereikbaar vanaf morgen 08:00 uur.
Spoednummer
073 646 15 55
Bereikbaar vanaf morgen 08:00 uur.
Levensbedreigende Spoed, optie 1
Receptenlijn
073 646 15 55
Bereikbaar vanaf morgen 08:00 uur.
Herhaalrecepten bestellen, kies optie 2
Afsprakennummer
073 646 15 55
Bereikbaar vanaf morgen 08:00 uur.
Overleg met de assistent, kies optie 3. U kunt bellen om een afspraak te maken als de praktijk geopend is tussen 08:00 en 11:00.
Overlegnummer
Dit telefoonnummer is NIET voor patiënten
073 646 15 55
Bereikbaar vanaf morgen 08:00 uur.
Ben je een zorgverlener en bel je voor overleg? Kies optie 4
Huisartsenpost
088 876 5050
Heb je ’s avonds, ’s nachts of in het weekend zorg nodig die niet kan wachten, bel dan de huisartsenpost.

Jeroen Bosch Ziekenhuis
Henri Dunantstraat 1
5223 GZ ’s-Hertogenbosch

Wanneer bel ik de huisartsenpost?
Hoe kan ik me inschrijven bij de praktijk als nieuwe patiënt?

Je bent welkom in onze praktijk. Als je je als nieuwe patiënt wilt inschrijven, vragen wij je om een inschrijfformulier in te vullen. Wil je enkel een wijziging doorgeven in je persoons-, contact- of verzekeringsgegevens? Doe dit dan via jouw portaal. Geen portaal? Bel dan met onze assistente.


Ga naar inschrijfformulier

Hoe kan ik mijn contactgegevens aanpassen?

Ben je verhuisd en wil je een adreswijziging doorgeven? Of heb je een nieuw telefoonnummer of e-mailadres? Geef dit dan eenvoudig online door via jouw portaal.

Hoe kan ik overstappen naar een andere huisarts?

Als je naar een andere huisarts wilt overstappen sturen wij je medische dossier (en dat van je minderjarige kinderen) op naar jouw nieuwe huisarts via een beveiligde internetverbinding. Hier hoef jij verder niets voor te doen. Wel is het belangrijk dat je jezelf bij ons uitschrijft door contact op te nemen met onze assistente (073 646 15 55) en dus toestemming geeft dat het dossier wordt doorgestuurd. Op het moment dat het dossier verstuurd is ben je bij ons uitgeschreven.

Ik heb een klacht over mijn huisarts

Als je een klacht hebt over de praktijk dan horen wij dit graag. Je kan de klacht kenbaar maken d.m.v. een klachtenformulier Je mag het ook altijd met één van onze medewerkers bespreken. Nadat wij het formulier hebben ontvangen nemen we contact met je op.


Ga naar klachtenformulier

Hoeveel kost een consult of huisbezoek van de huisarts?

Een verrichting door de huisarts wordt door de zorgverzekering betaald en het kost je geen eigen risico. De huisarts declareert bij de zorgverzekering:



Maximumtarief
Consult regulier korter dan 5 minuten€ 6,21
Consult regulier vanaf 5 minuten tot 20 minuten€ 12,43
Consult regulier 20 minuten en langer€ 24,85
Visite regulier korter dan 20 minuten€ 18,64
Visite regulier 20 minuten en langer€ 31,06
Vaccinatie regulier€ 6,21
Een vervolgonderzoek, wat kost mij dat?

Is er een vervolgonderzoek in het ziekenhuis nodig? Vaak vallen de kosten hiervan onder je zorgverzekering. Maar het kan zijn dat je verzekeraar geen contract heeft met het ziekenhuis waarmee je een afspraak hebt. In dat geval vergoed je zorgverzekering niet alle kosten. Heb je vragen over de vergoeding van de kosten? Neem dan contact op met je zorgverzekeraar voordat je naar de afspraak gaat.  

Welke apotheek is aangesloten bij mijn huisarts?

Je kunt altijd zelf bepalen bij welke apotheek je medicijnen haalt. In jouw portaal kun je zien bij welke apotheek de huisarts is aangesloten. Geen portaal? Bel dan met de assistente. Wil je bij een andere apotheek jouw medicijnen ophalen? Vraag de huisarts dan het recept mee te geven in plaast van het direct naar de aangesloten apotheek te sturen.

Moet ik ook van apotheek overstappen als ik overstap van huisarts?

Als je wisselt van huisarts is het vaak ook nodig om te wisselen van apotheek. Geef aan je huisarts door bij welke apotheek je ingeschreven staat. Het is wel belangrijk dat je jezelf uitschrijft bij de oude apotheek.

Ik heb een andere zorgverzekeraar, wat nu?

Dit hoef je niet zelf door te geven aan de huisarts, en ook niet aan alle andere zorgaanbieders zoals fysiotherapeuten en ziekenhuizen. Wij zijn namelijk aangesloten op de database VECOZO en krijgen deze wijziging automatisch in ons systeem.

Wat wordt door mijn zorgverzekering vergoed aan huisartsenzorg?

Een bezoek aan de huisarts wordt volledig vergoed uit de basisverzekering. Je hoeft hier dus helemaal niets zelf voor te betalen. Dat geldt voor een afspraak (consult) bij de huisarts, maar ook voor een telefonisch consult. Je spreekt voor een afspraak bij je huisarts ook nooit je eigen risico aan. Als er onderzoek nodig is zoals bloedprikken, een foto of een doorverwijzing vallen de kosten  daarvan wel onder het eigen risico.

Ik zie bij een declaratie van de zorgverzekering JBH staan, wat is dat?

De huisarts is aangesloten bij de zorggroep Jeroen Bosch Huisartsen (JBH). Dit is een samenwerkingsverband van huisartsen in de regio. De groep is gespecialiseerd in de behandeling en organisatie van chronische ziekten in de eerste lijn. Met de zorgverzekeraars hebben zij afspraken gemaakt over de zorg voor diabetes- en astma-/copd patiënten en mensen met een hart- en vaatziekte. Daarnaast ondersteunt de zorggroep de huisartsen bij de zorg voor kwetsbare ouderen en patiënten met psychische problematiek.


Natuurlijk hanteren we bij de behandeling van chronische ziekten de protocollen uit de zorgstandaarden. Maar individuele 'zorg op maat' staat bij ons voorop.

Ik wil de lettergrootte van deze website aanpassen, hoe doe ik dat?

Je kunt de lettergrootte van deze website eenvoudig aanpassen via jouw internetbrowser. Hieronder lees je hoe je dit doet:


Op een computer (Windows of Mac):

  • Houd de toets Ctrl (op Windows) of Cmd ⌘ (op Mac) ingedrukt en druk op + om de tekst te vergroten.
  • Houd Ctrl of Cmd ⌘ ingedrukt en druk op - om de tekst te verkleinen.
  • Druk op Ctrl of Cmd ⌘ en 0 (nul) om terug te gaan naar de standaardgrootte.

Op een smartphone of tablet:

  • Gebruik twee vingers op het scherm om in of uit te zoomen (vingers uit elkaar bewegen om te vergroten, naar elkaar toe bewegen om te verkleinen).
  • Sommige toestellen hebben ook een toegankelijkheidsinstelling waarmee je de lettergrootte voor alle apps en websites kunt aanpassen. Deze vind je meestal onder Instellingen > Toegankelijkheid > Lettergrootte.
Ik wil deze website vertalen, hoe doe ik dat?

Wil je deze website in een andere taal bekijken? Dat kan eenvoudig met de vertaalfunctie van jouw internetbrowser.


Op een computer (Google Chrome):

  • Klik met de rechtermuisknop ergens op de pagina.
  • Kies ‘Vertalen naar Nederlands’ of een andere taal.
  • Wil je een andere taal instellen? Klik dan op het vertaalicoon in de adresbalk en kies ‘Meer talen’.

Op een smartphone of tablet (Google Chrome):

  • Open de website in de Chrome-browser.
  • Onderaan verschijnt meestal automatisch een balk om de pagina te vertalen.

Zo niet? Tik op de drie puntjes rechtsboven > ‘Vertalen’, en kies jouw gewenste taal.


Andere browsers of apps:
De meeste moderne browsers hebben een vergelijkbare vertaalfunctie. Je kunt ook een aparte vertaal-app gebruiken, zoals Google Translate. Kopieer hiervoor de link naar de website en plak die in translate.google.com.

Ik wil deze website laten voorlezen, hoe doe ik dat?

Wil je liever dat de teksten op deze website worden voorgelezen? Dat is mogelijk met behulp van een voorleesfunctie of schermlezer. Hieronder lees je hoe je dit kunt doen:


Op een computer (Windows of Mac):

  • Windows: Gebruik de ingebouwde schermlezer Verteller (Narrator).
  • Druk op Windows-toets + Ctrl + Enter om Verteller te starten.
  • Volg de instructies op het scherm om teksten te laten voorlezen.
  • Mac (Apple): Gebruik VoiceOver.
  • Druk op Cmd ⌘ + F5 om VoiceOver in te schakelen.
  • Je kunt daarna met pijltjestoetsen door de website navigeren en teksten laten voorlezen.

Op een smartphone of tablet:

  • iPhone of iPad: Ga naar Instellingen > Toegankelijkheid > Spraak > Spreek scherm uit en zet dit aan.
  • Veeg vervolgens met twee vingers van boven naar beneden over het scherm om de tekst te laten voorlezen.
  • Android: Ga naar Instellingen > Toegankelijkheid > Selecteer om voor te lezen of TalkBack.
  • Volg de instructies om de functie in te schakelen en teksten voor te laten lezen.

Browserextensies of apps:
Er zijn ook gratis browserextensies zoals Read Aloud, ChromeVox of websites zoals web2speech.com waarmee je teksten kunt laten voorlezen.

Is er een clientenraad binnen de huisartsenpraktijk?
Ja, de cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van u als patiënt. De cliëntenraad praat mee over het beleid van de huisartsenpraktijk. Wilt u een bijdrage leveren aan de verbetering van de huisartsenpraktijk? Heeft u een tip wat in uw ogen beter kan? U kunt contact opnemen met de cliëntenraad door een e-mail te sturen naar clientenraad@ghcnoord.nl of via een bericht in postbus 19D 'cliëntenraad' bij de hoofdingang van het Gezondheidscentrum.
Wat als ik niet verzekerd ben?
Als je als patiënt bij ons ingeschreven staat, maar bij controle niet bekend bent bij een verzekeringsmaatschappij, dan word je verzocht het consult contant te betalen. Na betaling krijg je een factuur. Deze kun je bij de verzekering, als je die toch hebt, indienen met het verzoek het consult aan je terug te betalen. Dit geldt ook voor als je een buitenlandse verzekering hebt, je draagt zelf zorg voor de nabetaling.